نبأ

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

اسب ها در هر سرزمینی که باشندعموماً نژاد های مختلفی دارند به همین دلیل مدل موهای متفاوتی نیز دارند که ما این تفاوت را بار ها در فیلم ها دیده ایم،در واقع همین موضوع باعث جذابیت بیشتر این حیوان می شود...

اسب ایسلندی

تنها اسب ایسلندی است که اگر از این سرزمین خارج شود دیگر حق بازگشت را نخواهد داشت.

پونی شتلند

 یکی از کوچکترین پونی های جهان است ولی با وجود کوچکی قدرت و نیروی بسیار زیادی دارد که برای سواری بسیار مناسب است.

اسب کلایدزدیل

اسب کوه های راکی

اسب شایر

جزو اسب های کاری است و بسیار قوی و بزرگ است.

اسب نروژی

اسب هافرینگلز

پاسوفینو

ادامه دارد...

ریحانه جیگاره
۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

یکی از عوامل مؤثری که باعث می شود تا انسان ها صورتی شاد و جوان و روحی با طراوت داشته باشند لبخند است حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد...


ریحانه جیگاره
۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۰:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر
حذف فرمت متن












ریحانه جیگاره
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر

همه ما انسان ها خواهان سلامتی هستیم و برای رسیدن به این هدف به دنبال داشتن یک رژیم غذایی کامل هستیم که اعم از انواع میوه ها و سبزیجات تازه باشد،ولی همگی ما این موضوع را فراموش کرده ایم که منشأ این میوه ها و سبزیجات از دانه ها هستند.بیشتر دانه های خوراکی سر شار از مواد مغذی هستند و اگر ما خواهان بدنی سالم هستیم باید به مزایای این دانه ها توجه کنیم. 

1.دانه چیا یا تخم شربتی

دانه‌های چیا، دانه‌های ریز سیاه رنگی‌اند، برگرفته از گیاه مریم گلی که خواستگاه آن شبه جزایر اسپانیا می‌باشد و از خانواده‌ی نعناع هستند و به معنای «قدرت» می باشد.

دانه چیا حاوی کدام مواد مغذی است؟

این دانه مملو از مقادیر بسیار زیادی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد،این دانه 10 برابر برنج حاوی فیبر ،8 برابر ماهی سالمون حاوی امگا3 و اسید چرب ،6 برابر شیر حاوی کلسیم و 3 برابراسفناج حاوی آهن می باشد.

فواید دانه چیا:

در کاهش وزن نقش بسیاری دارد،باعث تسکین درد مفاصل  و از ابتلا شدن بدن به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت جلوگیری می کند و به دلیل اینکه این دانه هیچ گلوتنی ندارد برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک(نوعی بیماری ژنتیکی) هستند بسیار مفید و سودمند است.

چگونه از دانه چیا می توان استفاده کرد؟

این دانه‌ها به خودی خود طعم خاصی ندارند، بنابراین می‌توان آنها را تقریبا به هر چیزی افزودکه در اینجا به چند مورد اشاره شده است:

  • در غذاهای پختنی
  • در سالاد ها
  • همچنین می‌توان روی غلات گندمی صبحانه، ماست، سبزیجات یا برنج بپاشید.
  • آنها را می‌توان به صورت خام مصرف نمود، در نوشیدنی خیس نمود، به فرنی یا پودینگ افزود و یا حتی به غذاهای پختنی اضافه نمود.
  • از آنجایی که هم قادر به جذب آب و هم چربی هستند، می‌توان آنها را برای غلظت سس و حتی در برخی دستور پخت‌ها جایگزین تخم‌مرغ نمود.

2.دانه شاهدانه یا همپ

دانه شاهدانه یا همپ بر گرفته از گیاه شاهدانه است ولی خواص این دانه از خود گیاه شاهدانه بیشتر می باشد.

دانه شاهدانه حاوی کدام مواد مغذی است؟

دانه‌های شاهدانه دارای خواص تغذیه‌ای فراوانی هستند و منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه ضروری و نیز مواد معدنی هستند.ین دانه سرشار از پروتئین نیز می باشد.

فواید دانه شاهدانه:

دانه شاهدانه برای سلامتی بدن بسیار مفید است،این دانه باعث تقویت سیستم ایمنی، تقویت سیستم قلبی عروقی بدن و همچنین باعث بازسازی سلول ها می شود.از آنجایی که این دانه هیچ THC(تتراهیدروکانابینول) را که نوعی ماده محرک عصبی می باشد را دربر ندارد،می توان بدون هیچگونه نگرانی مصرف نمود.
چگونه از دانه شاهدانه می توان استفاده کرد؟
در سالادها یا در اسموتی میوه‌ای‌تان حتماً از این دانه ها ریخته و از خواص آن‌ها استفاده کنید. این دانه ها همچنین برای افزودن به غذاهایی که در فر آماده می‌شوند، ماست و غلات نیز خوب هستند. در نهایت باید ذکر کرد که شاه‌دانه فاقد گلوتن است.

3.دانه انار


 انار یکی از میوه های  درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، و یا به رنگ‌هایی بین آن دو دارد. رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.

انار بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌است.
دانه انار حاوی کدام مواد مغذی است؟
دانه انار سرشار از آنتی اکسیدان است که از تشکیل رادیکال های آزاد در سلول ها جلوگیری می کند و نیز باعث سلامت سلول های بدن  می شود.در بین آنتی اکسیدان های موجود در دانه انار آنتی اکسیدانی به نام پلی فنل وجود دارد که مانع ازابتلا به سرطان و بیماری های قلبی می شود.انار نیز مانند سایر میوه های قرمز رنگ حاوی ویتامین C است که باعث تقوت سیستم دفاعی بدن می شود.
فواید دانه انار:
آنتی اکسیدان موجود در دانه انار مانع از لخته شدن خون در بدن و همچنین باعث سلامت رگ ها،غضروف ها و مفاصل می شود و نیز فشار خون را تنظیم می کند، این دانه باعث پیشگیری از آرتروز می شود.
چگونه می توان از دانه انار استفاده کرد؟
  • در سالاد
  • به عنوان یک نوشیدنی سالم
  • در کیک
4.دانه کتان

کتان اصالتاً متعلق به سرزمین‌های ساحل مدیترانه شرقی تا کشور هندوستان می‌باشد.
دانه کتان حاوی کدام مواد مغذی است؟
دانه کتان منبع سرشاری از فیبر است که باعث سلامت سیستم گوارشی بدن می شود، همچنین این دانه حاوی پلی فنل و اسید لینولئیک(نوعی اسید چرب) می باشد که هر دوی این دو باعث سلامت بدن انسان می شود.
ادامه دارد...
ریحانه جیگاره
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۲:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

در این جا تعدادی تصویر از زندگی صلح آمیز یک سگ به همراه یک همستر،2 طوطی،4 پاراکیت و 2 فنچ را که در کنار هم زندگی می کنند به نمایش گذاشته شده است...


ریحانه جیگاره
۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
سالیان سال است که کوه ها با داشتن طبیعت زیبا و وحشی و  همچنین ارتفاع شگفت انگیزشان انسان ها را مجذوب خود کرده اند...
1.ماترهورن ، سوئیس

 کوه ماترهورن یکی از مشهور ترین کوه های دنیا است که در رشته کوه آلپ واقع شده است و ارتفاع قله ی آن4/478 متر است و صعود کردن از این کوه کار بسیار مشکلی است.
2.سه رأس لاواردُ ، ایتالیا

 این کوه در رشته کوه دولومیت ایتالیا قرار دارد همچنین یکی از مشهورترین کوه هایی است که در محدوده ی رشته کوه آلپ قرار دارد و ارتفاع این سه قله 2/999 متر می باشد.
3.سر تور ، آرژانتین/شیلی

این کوه در مرز بین آرژانتین و پرو قرار دارد ، کوه سرتور یکی از خطرناک ترین کوه ها برای کوهنوردی است.ارتفاع این کوه 3/128 متر است که در بالای دریا واقع شده است.
4.آلپاموا ، پرو

 کوه آلپاموا یکی از مشهورترین کوه ها برای کوهنوردی بشمار می رود که ارتفاع این کوه5/947 متر می باشد ،نام این کوه به زبان بومی آمریکای جنوبی به معنای رودخانه زمین است.
5.دنالی ، آلاسکا

بعضی ها این کوه را با نام مک کینلی نیز می شناسند.کوه دنالی یکی از مرتفع ترین کوه های آمریکای شمالی است که ارتفاع آن 6/168 متر می باشد.اطراف این کوه را بیابان احاطه کرده است.
6.اسپکتر ، جنوبگان

یکی از بزرگترین و مشهورترین کوه های جهان است که ارتفاع این کوه غول آسا 2/020 متر می باشد و در قاره جنوبی قرار دارد.
7.کورک ایفل ، ایسلند

نام این کوه به معنای «کوه کلیسا» می باشد همچنین این کوه  با ارتفاع 463 متر کوچکترین کوه در جهان می باشد.زمانی که هوا در این منطقه گرم می شود میتوان از منظره ی فوق العاده این کوه استفاده کرد.
8.
ماونالوا ، هاوایی

 یک آتشفشان سپر شکل و یکی از پنج آتشفشان جزیره هاوایی دراقیانوس آرام است ونام این کوه به معنای «کوه بلند» می باشد که حدود 700/000 سال پیش فوران کرده است.
9.امادابلام ، نپال

این کوه جزو بزرگترین کوه های جهان است که ارتفاعش 6/812 متر می باشد. نام این کوه به معنای «گردنبند مادر» است که علت این نام گذاری شاید به این دلیل بوده که این کوه شبیه یک مادر است که فرزندش را در آغوش گرفته.
ریحانه جیگاره
۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

همه ی حیوانات مخصوصاً  حیوانات وحشی می توانند برای انسان خطرناک باشند ولی این به این معنا نیست که آن ها نمی توانند دوست داشتنی باشند.گاهی اوقات بازی کردن و یا سرگرم شدن با این حیوانات کشنده لذت بخش تر از سگ و گربه هایی است که همیشه در اطراف ما هستند...



ریحانه جیگاره
۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

مجموعه تصاویر حرکات بدن ( مدیریت )

دانلود

مشخصات فایل:

حجم فایل :270 kb

فرمت فایل :  rar

                                                                          

ریحانه جیگاره
۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 پروانه ماهی کاپربند

تامارین دم بریده

لاک پشت آبی

طوطی سرزیتونی

سوسمار سبز

کَسوآری یا پرنده مهاجم

فلامینگو ها

ماهی بادکنکی

سوسمار باغی

پلنگ

بوفالو

ببر بنگال

گوریل کوهی

چشم گرد تنبل

مَندریل یا شاه بابون

قورباغه زهر آگین

قورباغه درختی چشم سرخ


میمون پشمالوی قهوه ای

اُکاپی یا زرافه گردن کوتاه

مار تگزاس

گند مرغ یا مرغ بدبو

پرزبان

تاپیر


برگچه خوار(کاپی بارا)و خزمیمون ها

مورچه خوار بزرگ یا مورچه خوار خرسی

تامارین امپراطور

میمون دماغ دراز

عقاب هارپی




ریحانه جیگاره
۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
  طب چین، نوشیدنی پر خاصیتی را به جهان عرضه کرد که در قرون متمادی توانست بیماری های روحی و جسمانی بسیاری از مردم را بهبود بخشد؛این نوشیدنی جالب از سه ماده غذایی در دسترس و ساده یعنی،سیب ،هویج و چغندر تهیه می شود.
   برای تهیه این نوشیدنی مغذی باید عصاره تازه ی سیب،هویج و چغندر را با هم مخلوط کنیم .باید توجه داشته باشیم این نوشیدنی را فوراً مصرف کنیم.بهترین زمان مصرف این نوشیدنی ،صبح هنگام و به صورت ناشتا است.

ترکیبات این نوشیدنی ،آن را به یک نوشیدنی کاملاً طبیعی تبدیل کرده است.
سیب: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و ویتامین هاِیA ،C ،B1، B2، B6و k می باشد،همچنین از مواد مغذی ای همچون اسید فولیک،روی،منیزیم،آهن،کلسیم و فیبر تشکیل شده است.
هویج: منبعی عالی از ویتامین های A ،B1 ،B2 ،B3 ،C ،E وK است.علاوه بر این هویج سرشار از نیاسین و اسید پانتوتنیک است که به جذب پتاسیم و منیزیم کمک می کند.
چغندر: به درمان و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و در عین حال منبع مناسبی از آهن،منیزیم،پتاسیم،مس و ویتامین های Aو B و c می باشد.چغندر خاصیت ضد پیری هم دارد.

ترکیب این سه ماده غذایی باعث سلامت بدن و تأمین مواد مورد نیاز بدن در طول روز میشود،همچنین بدن را در برابر بیماری های گوناگون مقاوم میسازد.
مزایای این نوشیدنی
1.آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی مانع از ابتلا به سرطان   می شود همچنین از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری میکند.این شربت خاصیت مبارزه با رادیکال های آزاد را نیز دارد.
2.این نوشیدنی با از بین بردن سموم موجود در بدن باعث بهبود عملکرد بخش های مختلف بدن از جمله کبد ،کلیه و پانکراس می شود ،همچنین خاصیت سم زدایی این نوشیدنی از فشار بر روی اعضایی از بدن  مانند کبد که کارشان دفع سموم و تصفیه ی خون است می کاهدو به سالم ماندن این اعضا کمک می کند در نتیجه عمری طولانی برای شما به همراه م آورد.
3.بتا کاروتن و لوتئین موجود در هویج  به همراه خواص خارق العاده  چغندر به سلامتی قلب و عروق کمک می کند،علاوه بر آن خواص سیب به کاهش کلسترول خون و باعث ثابت نگهداشتن فشار خون می شود.
ادامه دارد...

ریحانه جیگاره
۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۷:۲۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر